Forum klanu Free Fighters


Forum klanu Free Fighters

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2009-08-13 16:16:00

AtMo

http://img144.imageshack.us/img144/5176/adminih0.png

Skąd: de_westwood
Zarejestrowany: 2009-08-08
Posty: 26
Skill: prooooooo
Ulubiona mapa: de_westwood
Ulubiona broń: kosa
WWW

Bronie w cs by SK8 and AtMo

by SK8 Nóż (tzw. kosa) - jest to broń, ktorą każdy otrzymuje na starcie. Atakujemy szybko ale lekko lewym przyciskiem - tyb słaby, ale opłaca się używac go gdy celujemy w głowę, ponieważ można łatwo trafic. Prawym przyciskiem używamy mocnego ataku, dużo lepszego, jednak wolniej się ładującego. Nóż wydaje się nieprzydatny i nieużywany, ale na niektórych serwerach zaczynamy na rozgrzewkę walkami na noże. Do tego, gdy widzimy okazję do zaskoczenia przeciwnika z tyłu, możemy atakowac nożem, bo taki atak jest pokazaniem pewnego skilla, efektowny, a do tego rozśmieszymy spektatorów tym killem



Glock - pistolet, który dodstaje każdy tt (terrorysta) na starcie gry. Jest bardzo słaby, szybko strzela, ale z niewielką celnością. Zabicie kogoś jest trudne, szczególnie, jeśli przeciwnik ma lepszą broń. Jedyną zaletą jest możliwośc włączenia prawym przyciskiem trybu serii (strzela po 3 strzały), jednak mało celnego.
<DANE TECHNICZNE>
Magazynek: 20 naboi      Cena: 200$      Tryb ognia: półautomatyczny i seria (3 strzały naraz)      Celnośc (biorę pod uwagę nei tylko pierwszy strzał, ale też następne, wliczając rozrzut), siła, szybkostrzelnośc (kolejno): mała, b. słaba, b. duża (jak na tryb poj.)



USP - pistolet, który na starcie dostaje każdy ct. Jest na pewno o wieeele lepszy od glocka. Strzela szybko, ma niestety tylko 12 naboi, ale szybko się ładuje. Można prawym przyciskiem założyc na niego tłumik. Podstawowa różnica między glockiem a nim, to to, że jest zdecydowanie mocniejszy.
<DANE TECHNICZNE>
Magazynek: 12 naboi      Cena: 300$      Tryb ognia: półautomatyczny      Celnośc, siła, szybkostrzelnośc (kolejno): mała, słaba-średnia, b. duża (jak na tryb poj.)



Deagle - mocny, silny i b. celny pistolet. Jest bardzo popularny. Świetne secondary dla awp (o tym później). Strzela wolno, ale silnie jak karabin, precyzyjnie, świetny jak na pistolet na duży dystans. Jest TEORETYCZNIE najlepszym z pistoletów.
<DANE TECHNICZNE>
Magazynek: 7 naboi      Cena: 650$      Tryb ognia: półautomatyczny      Celnośc, siła, szybkostrzelnośc (kolejno): dobra, b.dobra, b.słaba-słaba



Mp5 - Pistolet maszynowy. Mało precyzyjny, ale gdy ładujemy full auto to strzały lecą blisko siebie i możemy podziurawic przeciwnika jak ser szwajcarski Radzę więc nie strzelac pojedynczo, tylko seriami i full auto. Niestety, strzały zadają małe obrażenia Ale pistolet ten jest tani, gdy nie mamy kasy warto go brac
<DANE TECHNICZNE>
Magazynek: 30 naboi      Cena: 1500$      Tryb ognia: automatyczny      Celnośc, siła, szybkostrzelnośc (kolejno): mała, b.mała, średnia-duża



Galil - Karabin maszynowy dostępny tylko dla tt. Bardzo lubię z niego strzelac. Jest jednak przycmiony kałachem, który w stosunku do ceny i siły, jest bardziej opłacalny. Galila kupuje się tak naprawdę gdy zabraknie na ak47. Może nie jest najlepszy, szczególnie sporo traci na tym, że jego strzały nie są tak mocne jak niektórych karabinów. Strzela szybko, ma aż 35 naboi w magazynku. Całkiem wygodny zarówno na krótki dystans, średni i duży.
<DANE TECHNICZNE>
Magazynek: 35 naboi      Cena: 2000$      Tryb ognia: automatyczny      Celnośc, siła, szybkostrzelnośc (kolejno): średnia-duża (mały rozrzut to powoduje), średnia, duża-b.duża



Famas - Odpowiednik Galila, dostępny bowiem tylko dla ct. Kosztuje nieznacznie więcej, czy jest tego wart? Rozrzut ma mały, a więc full auto wygodnie się strzela ;] Posiada świetny tryb strzelania serią po 3 strzały. Lecą one prawie w to samo miejsce, blisko siebie, co może zapewnic nawet potrójne trafienie ;p Jednak ten tryb oddaje nam coś tylko za słabiutką moc famasa, która jest CHYBA nawet mniejsza od galila ((
<DANE TECHNICZNE>
Magazynek: 25 naboi      Cena: 2250$      Tryb ognia: automatyczny, seria      Celnośc, siła, szybkostrzelnośc: średnia-duża, mała-średnia, duża-b.duża



AK47 - Kałasznikow! Co tu więcej mówic Karabin maszynowy, celny i przede wszystkim silny, jednak dostępny tylko dla tt. Kolejna z popularniejszych broni. Min.czyni ją popularną cena - świetny, a kosztuje 2500$. Bardziej opłaca się go kupic niż galila, choc czesem nie ma kasy. Ma jednak wadę - spory rozrzut. Gdy strzelamy pojedynczo (tip: możemy szybko klikac myszkę w sposób "klik! klik! klik!" wychodzi dosyc szybkie, a celne strzelanie ;] na duży dystans very good) jest dobrze. Tak samo z seriamy po 2-3 strzały. Ale gdy wystrzelimy więcej z rzędu lęcą gdzieś koło lub nad przeciwnikiem. Tak więc strzelania z takim rozrzutem trzeba się nauczyc. Gdy już to umiemy - broń cacko
<DANE TECHNICZNE>
Magazynek: 30 naboi      Cena: 2500$      Tryb ognia: automatyczny      Celnośc, siła, szybkostrzelnośc: Dobra, dobra-b.dobra, dobra



Schmidt Scout - snajperka :DDD no, to koniec plusów xD A tak serio: Jest to snajperka, jednak jest sporo słabsza od AWP (opisane trochę niżej). Możemy przez lunetę przyblizyc obraz krótko, lub też dużo (przybliżenie pierwsze: kliknięcie prawym przyciskiem, mocniejsze przybliżenie: kliknięcie jeszcze raz).  Po każdym strzale musimy załadowac następny nabój, na co tracimy chwilkę, a niestety, jeden strzał zadaje tylko 60-70 obrażeń. Tak więc na ogół potrzebujemy dwóch trafień do położenia przeciwnika. Taktyka? 1) możemy siedziec bardzo daleko, najlepiej za osłoną i mamy przewagę nad karabinamy typu ak47 czy m4 ;]    2) Możemy pokazac skilla do strzelania, wychodzic zza różnych osłon i strzelac szybciej niż przeciwnik.    3) Celowac heady - bo head na szczęście powala już na jeden strzał <ufff!>    Jednak jest jedna sytuacja, w której ten karabin ma zdecydowanie gorszą sytuację - walka z awp (opisane niżej, dodam, ze to mocna snajperka), ponieważ my potrzebujemy na ubicie przeciwnika 2 strzałów, a on na nas 1 ;(
<DANE TECHNICZNE>
Magazynek: 10 naboi      Cena: 2750$      Tryb ognia: pojedynczy (nie mylic z półautomatyczny - taka różnica, że tu musimy po każdym naboju krótko przeładowac)      Celnośc, siła, szybkostrzelnośc: B.dobra, Dobra (byłoby b. dobry, ale jak na snajperkę to za słabo), b.mała (bo gdy celujemy przez lunetę to dodatkowo czas nam schodzi )



M4 - Świetny karabin maszynowy, odpowiednik kałasznikowa u ct - bo tylko dla nich dostępny. Obrażenia ma nieznacznie gorsze od kałasznikowa. Więc czemu mamy płacic za niego jeszcze 600$ więcej?!? Po pierwsze: b. mały rozrzut. Efekt? Jak w mp5 - ładujemy full auto i przeciwnik podziurawiony jak ser szwajcarski Po drugie: tłumik. Prawym przyciskiem możemy założyc tłumik, pozwala nam ładowac we wroga cicho, bardzo przydatny przy kampieniu. Gdy strzelamy z dystansu przeciwnik nie słyszy strzałów, a może usłyszec jedynie odgłosy trafień. Tak więc atakując plecy możemy bez obawy mierzyc - pierwsze strzały i tak należą do nas :] No, chyba, że nie umiecie strzelac. Ale uogólniając - ten karabin niemal nie ma w cs-ie wad - możemy tylko porównywac, czy coś ma od innego gorsze. Do tego radzi sobie świetnie zarówno na krótki, średni, jak i duży dystans
<DANE TECHNICZNE>
Magazynek: 30 naboi      Cena: 3100$      Tryb ognia: automatyczny      Celnośc, siła, szybkostrzelnośc: B.duża, duża, duża-b.duża



Bullpup (AUG)/ Krieg 552 - Pierwszy dla ct, drugi dla tt. Poza tym różnią się jeszcze tylko wyglądem. Te karabiny są za 3500$. U ct już go raczej nie kupuję, wolę m4 za 400$ mniej. U tt - też nie biorę, ale tu już jest jakaś różnica. Te karabiny strzelają wolniej od kałacha i m4, famasa i galila, ale mają bardzo mocne strzały. Strzelanie z nich przypomina w zasadzie szybkie klikanie (opisywałem wyżej ) z m4 lub kałacha. Jednak co w nich takiego fajnego? Gdy klikniemy w prawy przycisk, mamy przybliżenie, tak na moje oko 1,5-2x przyliżenia. Ale ja tam nie potrzebuję tych "okularów", bo zeza nie mam i dobrze widzę bez tego xD Dlatego polecałbym bardziej m4 i ak47.
<DANE TECHNICZNE>
Magazynek: 30 naboi      Cena: 3500$      Tryb ognia: automatyczny      Celnośc, siła, szybkostrzelnośc: Duża (trochę te strzały jednak rozzrzuca, więc co którychś nie trafia), b.duża, średnia



AWP - tak jak już pisałem raz w górze - snajperka, mocniejsza dużo od schmidt scouta. Przeładowujemy również jak w schmidcie po każdym strzale. Świetna - strzał z niej w korpus zadaje jakieś 110 obrażeń i zabija jednym strzałem, że już o headshoocie nie wspomnę niestety w nogi jakieś 80-90 obrażeń, ale w nogi rzadko się zdarza. Odstraszająca jednak jest cena, 4750$ - musimy albo dużo fragowac, albo ciągle wygrywac razem z naszą drużyną, albo oszczędzac i kupowac tani sprzęt [polecam deagla - niedośc, że tani i wporzo, to świetnie pasuje jak kupimy awp jako secondary (niżej opis)]. Przybliżenia jak w schmidt scoucie, ale mobilnośc gorsza (chyba jedyna wada w porównaniu ze schmidtem) - gdy z nią idziemy, to poruszamy się wolniej. Tak więc opłaca się czasem biegac z pistolem/kosą i zmieniac w odpowiednim momencie na snajpe ;d Jedyna wkurzająca rzecz w niej to taka, że czasem ludzię kampią, a z wiedzą, że możemy paśc po wyjściu zza zakrętu na jeden strzał nie jest zachęcająca. Tak więc wychodzimy z tunelu i krzyczymy "Co to było?!?!?!?" bo padliśmy od razu.
<DANE TECHNICZNE>
Magazynek: 10 naboi      Cena: 4750$      Tryb ognia: pojedynczny      Celnośc, siła, szybkostrzelnośc: B.duża, B.(B.B.)duża, b.mała



Granaty
HE Grenade - granat wybuchowy. Zadaje obrażenia zależnie od tego jak daleko od przeciwnika wyląduje. Ten granat kosztuje 300$. Kill z tego granata bardzo cieszy A najlepsze są kille, gdy np. 2 naraz XD Jest bardzo istotną częścią ekwipunku, ponieważ tani, a możemy go odbijac od ścian, rzucac zza osłon, ścian itp. Czasem chcemy użyc go by kogoś zabic, ale są jeszcze inne ważne cechy. Po pierwsze: jeżeli przeciwnik ma full hp, to raczej go nie zabijemy - ale mozemy osłabic i łatwo zniszczyc potem z karabinu. Po drugie to możemy go używac jako taką blokadę i odstraszenie. Blokadę? Tak, bo gdy rzucamy granaty to przeciwnicy cofają się by nie oberwac, a my zyskujemy trochę terenu i możemy np. łatwiej wejśc na bs, bo przeciwnicy są głębiej. Poza tym, możemy zrobic akcję typu: [na de_dust_2] biegniemy i wzdłuż bramy koło długiej, gdzie zbierają się ct rzucamy granat, a sami biegniemy gdzie indziej, tu np. na galę. CT myślą, że w tamtej bramie ktoś jest i tracą dużo czasu na ciche podchodzenie, często tracą też granaty na odrzucanie, a my jesteśmy już gdzie indziej ]:-]> I jeszcze jedno: uważajcie na granaty, nei wystawiajcie się miejsca, gdzie wróg robi bombard z granatów.

Flashbang - granat oślepiający. Baaardzo fajny. Przeciwnik, który nic nie widzi jest latwym celem. Do tego możemy miec w przeciwieństwie do he grenade'a 2 takie. 1 kosztuje 200$. Ale uważajcie - jeśli macie go na widoku, to sami też się oślepicie. Poza tym, ktoś kto jest daleko od granatu nie będzie oślepiony tak długo. Uważajcie na granaty przeciwników. Jeśli możecie, to znajdzcie takie miejsce, by przed wybuchem granatu schowac się za osłonę i nie dostaniecie flesha ;] albo, jeśli już oślepniecie na chwilę, to szybko sie schowajcie (z pamięci znajdzcie osłonę) i poczekajcie aż coś będziecie widziec. A, jescze jedno: czasem po pierwszym fleshu jest rzucany drugi, by miec pewnośc, że wróg został oślepiony. Tak więc uważajcie też na takie "drugie" granaty.

Smoke grenade - granat dymny. Za 200 czy tam 300$, nie pamiętam Wiele tu tłumaczyc nie będę, ale: 1) Nauczcie sie jak go dobrze wykorzystywac - kiedy i gdzie chcecie miec zasłonę, myślcie też na wadami typu "ale ty też nie możesz strzelac do wroga jak go nie widzisz" 2) Czasem smoke grenade można użyc, by zaslonic nieużywane przez nas miejsce tzn. wrzucamy granat tak, by wróg nie widział nic za nim - gdy podchodzi musi byc ostrożny, obawia się dalej przeciwnika - tak więc traci czas i pewnośc. My za to paradujemy już gdzieś w innym przejściu

Chcę dodac, że opisuję nie wszystkie bronie. Opisałem te, których tak naprawdę warto używac, albo używa się częściej. Inne są nieprzydatne, niewygodne, albo za ich cenę można kupic coś lepszego. Jednak na początek gry radzę wszystkim zobaczyc po troszku różne bronie i poznac samemu różnice


Tekst by SK8, poprawki by AtMo




PS do czytających: Jeżeli chcecie coś dodac, zmienic, poprawic, powiedziec o swoich uwagach - piszcie, a ja chętnie przeczytam bądź poprawię


"Wole tych, którzy popierają mnie ze strachu niż tych, którzy popierają mnie z przekonania. Przekonania się zmieniają, strach pozostaje."

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.stara-gwardia.pun.pl www.bitwaonline.pun.pl www.hob.pun.pl www.fifaturnieje2v2.pun.pl www.metincheat.pun.pl